Dagprogramma Kleuters.
In onderstaand schema kunt u het lesrooster zien van het jonge en oude schoolkind.
Mocht u nog vragen over het rooster hebben stel ze dan gerust.
Maandag: 08:30-15:00
- 08:30-09:00 Kring
- 09:00-10:00 Weektaak werken
- 10:00-10:30 Pauze in kantine
- 10:30-11:00 Buiten spelen
- 11:00-11:30 Rekenen
- 11:30-12:00 Weektaak werken
- 12:00-13:00 Pauze in kantine
- 13:00-13:30 Buiten spelen
- 13:30-14:00 Natuur en Techniek
- 14:00-15:00 Buitenactiviteiten
Dinsdag: 08:30-15:00
- 08:30-09:00 Kring
- 09:00-10:00 Taal
- 10:00-10:30 Pauze in kantine
- 10:30-11:00 Buiten spelen
- 11:00-12:00 Weektaak werken
- 12:00-13:00 Pauze kantine
- 13:00-13:30 Buiten spelen
- 13:30-14:30 Weektaak werken
- 14:30-15:00 Natuur en Techniek
Woensdag: 08:30-15:00
- 08:30-09:00 Kring
- 09:00-10:00 Weektaak werken
- 10:00-10:30 Pauze in kantine
- 10:30-11:00 Buiten spelen
- 11:00-12:00 Buitenactiviteiten
Donderdag: 08:30-15:00
- 08:30-09:00 Kring
- 09:00-10:00 Rekenen
- 10:00-10:30 Pauze in kantine
- 10:30-11:00 Buiten spelen
- 11:00-11:30 Taal
- 11:30-12:00 Weektaak werken
- 12:00-13:00 Pauze in kantine
- 13:00-13:30 Buiten spelen
- 13:30-14:00 Weektaak werken
- 14:00- 15:00 Buitenactiviteiten
Vrijdag: 08:30-12:00
- 08:30-09:00 Kring
- 09:00-10:00 Natuur en Techniek
- 10:00-10:30 Pauze in kantine
- 10:30-11:00 Buiten spelen
- 11:00-12:00 Buiten activiteiten
- 12:00-13:00 Pauze in kantine
- 13:00-13:30 Buiten spelen
- 13:30-14:00 Weektaak werken
- 14:00-14:30 Buitenactiviteiten
- 14:30-15:00 Kring
Kleutertoetsen
Op openbare basisschool 'Natuurtalent' nemen wij kleutertoetsen af in de kleutergroepen. In de groepen 1 en 2 worden de onze leerlingen getoetst. Het toetsen van kleuters is een onderwerp wat veel aandacht krijgt. Door misverstanden en vragen die er zijn, zijn we soms vergeten waarvoor de kleutertoetsen zijn bedoeld. Daar willen wij u op deze pagina naar informeren.
Goed onderwijs sluit aan bij de ontwikkeling van kinderen. Voor kleuters is spelend leren hierbij van groot belang. De eigen observaties van leerkrachten vormen de belangrijkste bron van informatie om de activiteiten in de klas te laten aansluiten bij de ontwikkeling van de kinderen. Toetsen zijn bedoeld om leerkrachten daarbij te ondersteunen. Doordat toetsen de mogelijkheid bieden om de ontwikkeling van kinderen te vergelijken met die van de gemiddelde leerling, krijgen leerkrachten een breder referentiekader dan de eigen groep. Zo kan een leerkracht met toetsen een achterstand of voorsprong vroegtijdig signaleren.
Van observaties is bekend dat deze sterk gekleurd kunnen zijn door het beeld dat een leerkracht al van een kind heeft. Zo kan een kind dat verbaal sterk is, ten onrechte de indruk wekken dat het zich op andere gebieden ook goed ontwikkelt. De dagelijkse observaties, informatie van ouders én de toetsresultaten geven samen een compleet beeld van de vaardigheden en de ontwikkeling van een kind.

Wat vindt u van het kleuterrooster?


